Saraloo

Dingus

Publicerad 2013-10-23 20:22:00 i Allmänt,

Efter att ha mölat i mig
1) två bananer
2) rivna morötter med citron, äppelcidervinäger, peppar och salt
3) biffar av vita bönor & zucchini, potatis och paprika-gräddsås
är jag nu mätt. Fast sjukt sugen på choklad, tyvärr åt jag upp allt igår...
 
Nu är klockan 20:01 och jag har kanske en timma kvar av effektiv tid innan jag måste göra mig i ordning för att sova. Imorn är det torsdagen den 24e oktober 2013. Dagen börjar med den sista mattelektionen för Matematik baskurs I och jag ska lära mig det sista jag behöver veta innan sluttentan. Ska nöta igenom den informationen innan jag åker tillbaka hem för att packa etc, för sen på kvällen åker jag till Stockholm! Flyger från Umeå kl. 19 och är på arlanda en timma senare och får träffa min mammaaaaaa :) Helgen kommer bestå av mestadels kramar, känner att det är alldeles tomt i närhets-tanken och jag behöver fylla på. Det kommer även hinnas med både ett bröllop och ett fyraårskalas! Helt otroligt trevlig, och ett välkommet avbrott. De senaste 8 veckorna (känns oerhört långt och väldigt kort på samma gång) har varit roliga, men intensiva. Har haft korvstoppning med information och ibland har jag undrat om allt verkligen kan få plats. Men går, det gör det. Har för övrigt insett att det finns två frågor som jag helst aldrig hör igen: "kommer det här på tentan?" och "varför behöver vi veta det här?". Har du valt att läsa kursen, så ska du veta det här, punkt slut. 
 
Biologin är väldigt självklar i många fall, man lär sig mest benämningar på skeenden som man i många fall redan observerat, men det är ju sånt som jag är intresserad av så jag klagar inte :) Kemi är även den väldigt intressant - jag som skolkade hela nian och skummade mig igenom gymnasiets naturkunskap har ju aldrig fått lära mig sånt här - och jag är till och med så pass nördig att jag satte det periodiska systemet som min bakgrund på datorn...
 
 
Kan till och med säga en hel del om en hel del av dem.
 
Men det som är mest fascinerande är matten. Jag, som aldrig har varit särskilt förtjust i matte då det inte varit naturligt skitenkelt som engelskan, bara glider igenom.
"Aha, beskriver ett avstånd mellan två punkter, det är klart."

Det betyder ju såklart inte att jag inte måste plugga, men det är skönt att det är typ hälften så jobbigt som för många andra i min klass.
 
Så nu tänkte jag ta och vara lite effektiv så att jag kan njuta fullt ut av min helg <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela