Saraloo

BEANS

Publicerad 2013-10-29 18:50:00 i Allmänt, Mat,

Nåt av det godaste som finns är Holiday dipp, men då jag valt att vara vegan har det varit svårt att hitta nån vettig ersättning till gräddfilen; Sour Supreme som finns på ICA är sojabaserad men hutlöst dyr och inte särskilt god. Idag är en vaknat-på-fel-sida-dag och jag kände för att äta mig gladare - men kände inte för att må illa - så jag tänkte äta lite dipp och grönsaker. En vegans bästa vän är bönor då det innehåller protein och diverse nyttigheter, men det är också väldigt mångsidigt och kan användas på olika sätt. Tänkte därför "vafan, det borde ju gå prima att använda det som bas". Klart det gjorde. Mixade vita bönor, blandade i dippmixen (klart man kan blanda egen men pallade inte idag), spädde ut med lite vatten, olja och äppelcidervinäger, dippade sedan med morötter, blomkål och zucchini. Inget ont i magen av laktos, inget illamående av mättat fett, inget kolesterol.
 
Nu ska jag fortsätta att äta mig gladare med Lindts mörka choklad med havssalt - varför skulle man vilja ha Marabou när det finns liksom? - och plugga matte till tentan på torsdag.
 
Ps. Om jag någonsin skulle öppna en restaurang så skulle den heta Beans - mexikansk veganmat omnomnomnom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela