Saraloo

Tänder

Publicerad 2013-05-03 21:11:32 i Allmänt,

Mina visdomständer har varit på väg ut sedan december 2011, precis i tid tills vi åkte till Las Vegas och jag var in pain hela tiden. I höstas gick jag till tandläkaren och de röntgade och hade sig, visade sig att jag inte hade ett enda hål och att visdomständerna växte ut rakt och fint. Den senaste veckan har jag knappt kunnat tugga ordentligt, har käkat mycket soppa haha, och jag tror att jag har fått en inflammation - pga det har mitt immunförsvar varit försvagat och jag har varit förkyld. Nu känner jag mig äntligen bättre (förutom att jag har jätteont i ryggen eftersom jag inte tränat på över en vecka och har legat i sängen de senaste tre dagarna) men en av tänderna gör fortfarande ont. Har inte velat ringa tandläkaren då det bara är avgiftsfritt fram till det året man fyller 23 (dvs i år för mig) men ringde nu ändå för att fråga vad jag bör göra. "Köp Cordosyl, en bakteriedödande gel, på apoteket, blir det inte bättre får du ringa igen." Jaha, men hur mycket skulle det kosta då? "Det är ju avgiftsfritt för dig året ut." SCORE! Så nu behöver min tand och jag inte vara lika stora fiender längre :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela