Saraloo

Matteprövning

Publicerad 2013-05-14 13:41:29 i Allmänt,

För att kunna vara behörig till det naturvetenskapliga basåret som jag sökt till hösten måste jag ha grundläggande behörighet samt Matematik B. Då jag var rätt omotiverad i gymnasiet har jag bara läst MaA, men på LBCC läste jag beginning algebra och intermediate algebra. Vet inte om det "räknas" som det ska, så jag ska istället göra en prövning, tenta av, Matte B (motsvarande Matte 2 nu). Fått betala 500kr för det eftersom jag inte går komvux, men whatchugondo. Jallafall, har vetat ett tag att jag ska göra prövningen, men skjutit lite på att plugga eftersom jag är jag, men de senaste två dagarna har jag suttit i Göteborgs Universitets kurs- och tidningsbibliotek vilket är världens bästa plats att plugga på!
 
 
Alla sitter i en rad, minding their own beeswax, och man får ett eget uttag. Knäpptyst är det också.
 
Ikväll är det iallafall dags att ta mitt prov. Kollade upp igår kväll specifikationerna, och insåg att provet är FYRA TIMMAR långt, men bara 18 frågor?! Blev lite smått panikslagen måste jag erkänna. Men, det finns gamla nationella prov som man ska öva på, som har samma idé (18 frågor, 240 min) och har lyckats klara av dom rätt så bra idag. Ska käka lite nu, sen fortsätta plugga, provet är om ca 3 timmar.

Kommentarer

Postat av: Mammiii

Publicerad 2013-05-14 17:30:30

Å mamma håller sin friska tumme hårthårthårt!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela