Saraloo

Praktikmässa

Publicerad 2012-11-30 13:45:00 i Allmänt,

Jag var så himla trött i morse när Lurr väckte mig, men masade mig in i duschen och fixade i orning mig. Hade inte några större förväntningar när jag kom till praktikmässan på Clarion Hotel och som jag hade trott var det många som absolut inte såg presentabla ut (en tjej hade t.o.m. mössan "Bad Hair Day" på sig...) och många med invandrarbakgrund. Det började med ett gäng inspirationstal för de arbetssökande; en tjej som startat två egna företag, och sen Anosh, en kille som vunnit SM i Jiu jitsu efter att han blivit svårt brännskadad och stelopererat högra handen (han fick 16 000 volt genom kroppen, 4 gånger om) men han var också komiker så han startade med att säga "fast jag är inte komiker idag, för då blir det bara dålig stämning. Jag brukar till exempel börja med att säga 'fan va kallt det är idag, såg till och med en zigenare med händerna i sina egna fickor' fast det ska jag inte säga idag" och jag började fnittra hysteriskt och drog till mig ilskna blickar ;)
 
Efter det fick vi en lista på företagen som var representerade, jag cirklade de som såg intressanta ut och började beta av. Började med The International preschool (bytte till engelska efter halva samtalet) som verkade lovande, sen ett assistansbolag, sen ett par administrativa assistentjobb och ett servitrisjobb, sen hittade jag ett företag som erbjuder hushållsnära tjänster med det lilla extra (städning, barnpassning, eventplanering) som vill ge sina kunder mer hotellkänsla hemma. De verkade väldigt positiva till att ha mig hos dem, men de har ett krav på körkort för att bli anställd. Helt enkelt ska jag förmodligen praktisera där och samtidigt skaffa körkort för att bli anställd! Så nu kan man ju definitivt säga att jag har motivering.
 
 
Schyssta påsar under ögonen? What.
 
Nu ska jag käka lite, sen ta mitt pick&pack och åka till landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela