Saraloo

Planendåva

Publicerad 2011-03-25 03:37:49 i USA MF,

Hejsan! :) Sitter just nu och spelar ett dumt spel, Hemp Tycoon, och segar mig. Tänkte att det kanske var dags att skriva lite hoho. Idag hade jag min sista lektion innan spring break! Ska bli sjukt skönt att få chilla i en vecka (inte riktigt, eftersom jag har grejer att göra men inte nån specifik tid iallafall), imorn när Eric är klar med sina lektioner åker vi tills hans släktingar ute i öknen. Idag var jag och Raveena på DMV och fixade hennes körkortstillstånd, vi försökte fixa mitt också men jag måste gå och kolla om jag kan få ett social security number först. Såå, det ska jag försöka göra i nästa vecka.

Imorn, innan vi åker, ska jag till Long Beach City College. Om någon nu undrar varför jag vill skaffa körkort och varför jag ska till LBCC... så är det för att jag tänkte stanna här... en liten stund till hoho. Det är nämligen så att jag var och pratade med en kvinna som jobbar med programmet jag går på, och hon berättade något som jag inte visste innan; att jag har möjlighet att jobba med det visumet jag har nu - så länge jag jobbar on-campus och bara 20 timmar i veckan. Planen är alltså; försöka få ett jobb här på CSULB och gå klart vårterminen, sen försöka få tag på en lägenhet och spendera sommaren, hösten och våren på LBCC, för att sedan söka in till CSULB som transfer-student hösten efter det (är inte inskriven som riktig student här och kan inte söka in som freshman för att jag redan har 24 units lästa, och kan inte söka som transfer för då behöver jag 60 units.) Slutsats; jag kommer inte åka med flyget som går den 31a maj, istället kommer jag stanna här och plugga i sommar också, och antagligen komma hem en snabbis i augusti. (Om allt går som jag vill, dvs.) Nu måste jag därför: söka till skolan (halvvägs fixat), fixa körkortstillstånd, skaffa jobb, skaffa lägenhet, söka stipendier och bidrag... Samtidigt som jag pluggar och ser till att mina betyg mår bra (Y)!

Det är ju ett stort beslut, och det är mycket som påverkas, men det är här jag vill vara. Just nu är det här jag känner mig hemma och jag tänker därför försöka stanna så länge det är fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela