Saraloo

Not today

Publicerad 2016-10-26 15:36:00 i Allmänt, ångest,

Idag är en sån dag då jag bara vill sitta i soffan alt. ligga i sängen och göra absokut ingenting produktivt - en så kallad veto-dag. Liten har en känslig mage, som fortfarande inte är fullt utvecklad, och hon bökar massor på grund av det. Hon knorrar, stånkar, gråter och rapar, hon väcker sig själv, mig, och många gånger Tim. I förrgår köpte därför Tim Minifom, ett läkemedel som bygger ihop små luftbubbor till större så att de är lättare att prutta ut. Jag gav henne det innan amningen under natten och hon sov! Från 22 till 04:30, sen 04:50 till 07. Super, kände vi. Jag fortsatte att ge under dagen igår, fram tills kl 22 drygt då hon kaskadspydde upp allt hon hade i magen. Tydligen en relativt vanlig biverkning. Jahopp. Till slut somnade hon iaf (runt 23) men vid 01 vaknade jag av att hon hulkade i sömnen. Det kom inget kräk då, men i en dryg timma låg jag på helspänn då hon fortsatte hulka med jämna mellanrum och jag kände hur hennes lilla mage drog ihop sig :( Sov till 04:30 igen då det var matdags, kunde inte lägga tillbaka henne i sin säng då hon var så orolig och bökade, så hon fick sova med mig i två timmar - vilket innebär att hon ligger i min armhåla, jag ligger still i den positionen och blir stel och fryser, samt inte sover lika djupt. Sen bökade och pruttade hon i 2 timmar. Har fått lite mer sömn sen dess, men gick inte upp och åt förrän 13 så var i princip döende, vågade inte ta upp henne för att jag kände mig så svag (pga hungrig). Så nu sitter vi här, i soffan, med filt, och gör ingenting. Stackars liten är ju också utmattad, hon sov ju också dåligt.
 
 
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela