Saraloo

Naturvetenskapligt basår

Publicerad 2013-05-20 16:44:10 i Allmänt,

Fick reda på att jag fick MVG på matte B provet! Detta innebär att jag kommer börja plugga i höst då jag har fullständig behörighet. Vet inte vart det kommer bli, hoppas på Umeå men då jag fick 1,5 på högskoleprovet och lägsta antagna förra året hade 1,6 är det inte säkert. I så fall kommer jag förmodligen in på Uppsala universitet.
 
  1. Umeå, Biomedicinsk inriktning (1,6)
  2. Umeå, bred ingång (sen anmälan) (0,6)
  3. Uppsala (0,9)
  4. KTH (1,3)
  5. Skövde (0,1)
  6. Dalarna (0,1)
  7. Jönköping (0,5)
  8. Borås (0,7)
  9. Norrköping (1,1)
 Till skillnad från det amerikanska systemet (som har väldigt många brister) blir man tyvärr struken från de lägre valen om man kommer in på något, vilket betyder att man inte kan välja i efterhand vart man vill gå utan måste välja när man ansöker. Funderade därför på om jag skulle ta bort Uppsala universitet för att hellre komma in på KTH, men känner att jag nog gjorde rätt från början i att välja Uppsala; billigare att bo & leva, plus att de har ett biomedicinprogram till skillnad från KTH, så skulle jag vilja fortsätta där kan jag det. Nu är det bara att vänta tills 12 juli då första antagningsbeskedet kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela