Saraloo

Weekday-vegan

Publicerad 2012-01-31 07:08:43 i USA MF,

Det är många som sagt till mig, att om man är vegetarian kan man inte vara kräsen. Så här långt (7½ år) har det funkat, men om jag nu vill bli dietist är det väl dags att lära sig äta det som är bra för kroppen. I min anatomi kurs kollar vi just nu på en film (Forks Over Knives), där de nämnde att hjärtattacker och liknande hjärt-, kärlsjukdomar bara inträffar pga kolesterol - som bara finns i animaliska produkter. Gissa vad som hände i min hjärna då? :) Haha. Jo, förstås vill ju jag undvika kolesterol. MEN jag har alltid sagt att jag inte ska bli vegan, för att jag inte hade haft något kvar att äta. Därför har jag nu ett litet projekt, för att se hur svårt det egentligen hade varit att blir vegan, och för att lära mig äta lite mer varierat; weekday-vegan. Det betyder alltså att jag bara äter mjölk- och äggprodukter på helger, och äter vegan mat under veckorna. (Bli inte allt för rädda nu därhemma ;)) Vi får se hur långt det håller, men idag, idag gick det väldigt bra!



Couscous, grillade grönsaker (morot, röd och vit sötpotatis, brysselkål), sweet chilisås, och hummus! I pitabröd :)

Fy tusan vad gott omnomnom. Nu måste jag äta upp, imorn har jag massa skola, AGS möte när jag måste prata om mina event, och måste skriva ett CV! Så pusspåer såhörsvi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela