Saraloo

Efter-tenta-mys

Publicerad 2015-04-26 20:16:29 i Allmänt,

Biokemi-tentan i fredags gick väl kanske inte så bra som jag hade velat, kändes som att de fokuserade på detaljer istället för helheten - vilket inte är i linje med det de sagt tidigare. Men har nog en chans att få godkänt åtminstone. Efter tentan blev det EPP, och kanske en öl för mycket, men sen åkte jag hem och hade myskväll! Vilket i det här fallet innebar film och folköl i soffan med massa kramar :) Lördagen var väldigt oproduktiv men avslappnande, låg mest i sängen och kollade serier.
 
Idag däremot! Idag har jag läst artiklar, skrivit ut målbeskrivning, och lagat massa mat. För ett tag sen såg jag ett recept på köttfärslimpa med gröna linser som bas som jag provade med lycklig utgång. Gjorde om det idag för tredje gången, med några modifikationer. I princip är det kokta gröna linser som man mixar majoriteten av slätt, blandar sedan i diverse grönsaker (förstekt eller inte) och kryddor, jag hade även i lite hirsflingor för extra textur. Blandningen läggs valfri form, med en chilisås/ketchup/chipotlesås glaze uppepå, tjoff in i ugnen i typ 45 min. Idag blev det med klyftpotatis till.
 
Just det, har även bokat biljett till Göteborg om två veckor för att fira Chio :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela